Kdo by náhodou nevěděl, tak estetickou mezerou nazval pan designér ze Sykory tu hnusnou škvíru, která bije do očí nad vysokými skříňkami ke stropu. :))
A o tom, proč nerada a pouze výjimečně spolupracuji s kuchyňskými studii, zase někdy příště. ;)
Kdo by náhodou nevěděl, tak estetickou mezerou nazval pan designér ze Sykory tu hnusnou škvíru, která bije do očí nad vysokými skříňkami ke stropu. :))
A o tom, proč nerada a pouze výjimečně spolupracuji s kuchyňskými studii, zase někdy příště. ;)
Klienti mi přeposlali cenovou nabídku na mozaiku za kuchyňskou linku vybranou v koupelnovém studiu Siko.
Jaké bylo moje překvapení, když pracovník ze Sika napočítal více jak dvojnásobné množství potřebného obkladu, si asi představit umíte. Co si lze představit už hůře, byla otrávená reakce typu „Šak je tam počítáno s rezervou, né?“
A když v pozadí slyšíte hlášky typu „Já už fakt potřebuju vypadnout…“, je vymalováno.
<ironie> Už po několikáté mě pracovníci ze Sika přesvědčili o tom, že je jejich práce náramně baví a vyloženě si komunikaci s klienty užívají. </ironie>
Běžně se obklady počítají na přesné metry čtvereční a k tomu se přidává rezerva na prořezy, která bývá okolo 10 %. Druhá varianta je nakreslit si přímo kladecí plány, podle kterých poté přesně spočítáte, kolik kusů obkladu budete potřebovat. I tak se přidává rezerva, kvůli možnosti prasknutí keramiky a ani není k zahození, když nějaká dlaždice zůstane do rezervy.
Doporučuji všem cenové nabídky kontrolovat a přepočítávat, protože očividně i na ploše tři metry čtvereční lze napočítat dvojnásobek. ;)
Ze začátku svého podnikání jsem se s klienty sešla, vše probrala, následně vypracovala cenovou nabídku a navrhla interiér snů. Poté jsem vystavila fakturu dle předem odsouhlasené cenové nabídky a bylo hotovo.
Bohužel po pár špatných zkušenostech jsem byla nucena přejít na systém záloh (polovinu předem, polovinu po odevzdání návrhů). I tak se samozřejmě najdou tací (5 % to momentálně dělá), kteří po zaslání finálních návrhů přestanou komunikovat a už o nich nikdy neuslyším. To je holt riziko podnikání. :/
Takovým milým evergreenem je domlouvání schůzek s klienty, kteří poměrně často tvrdí: „Bude to jen na chvilku.“ případně „Hodina nám bude určitě stačit.“
Ze začátku jsem tomu, já bláhová, věřila. Dnes už vím, že si mám rezervovat ideálně tři hodiny, aby se mi nesesypal celý denní plán. :)
Že jsem dost ukecaná, zjistí klienti hned při první schůzce a že cítím potřebu je na všechno upozornit, zjišťují hned při zaslání prvních dispozic (většinou formou sáhodlouhého e-mailu). A při samotných konzultacích nenechávám nic náhodě a opravdu svědomitě řeším vše – od funkčnosti a praktičnosti přes materiály a barvy až po nejrůznější detaily. Protože dost často právě tyhle detaily rozhodují o finálním vzhledu interiéru.
Ten pocit!
Ten pocit, když se vám podaří úplně vyřídit DORUČENOU POŠTU a mít PRÁZDNÝ INBOX… nepopsatelné! :)))
(Škoda, že se to podaří tak asi dvakrát do roka… když se hodně snažím… a vydrží to sotva přes noc…) :D