Ze začátku svého podnikání jsem se s klienty sešla, vše probrala, následně vypracovala cenovou nabídku a navrhla interiér snů. Poté jsem vystavila fakturu dle předem odsouhlasené cenové nabídky a bylo hotovo.
Bohužel po pár špatných zkušenostech jsem byla nucena přejít na systém záloh (polovinu předem, polovinu po odevzdání návrhů). I tak se samozřejmě najdou tací (5 % to momentálně dělá), kteří po zaslání finálních návrhů přestanou komunikovat a už o nich nikdy neuslyším. To je holt riziko podnikání. :/
Často na tohle téma slyším dobře míněné rady, že bych měla s klienty sepisovat smlouvu o dílo či předávat finální návrhy až po doplacení celé částky. Ale to mi přijde, že bych vytvářela dusnou atmosféru nedůvěry hned na začátku spolupráce. Nemůžu (a hlavně ani nechci) se na každého nového klienta dívat jako na potenciálního neplatiče.
Vždycky je to jen a pouze o lidech. Ale musím se přiznat, že občas mívám nutkání přidat do kontaktního formuláře na webu nějaký minidotazník, který by odhalil osobnost člověka na první dobrou. :)
Tento příspěvek je věnovaný majitelům těchto 3D vizualizací. Doufám, že se celá rekonstrukce povedla podle Vašich představ…
… a že se Vám v noci dobře spí. :)